Długo zastanawiałem, czy napisać ten artykuł. Przecież tak wiele jest publikacji na temat witaminy C. Można też znaleźć całe fora, na których ludzie opisują, na co pomaga witamina C i jakie są ich doświadczenia.

Gdybym chciał w pełni wyczerpać temat, musiałbym napisać książkę (a może nawet kilka) na temat witaminy C i jej działania, nie jestem jednak badaczem, a terapeutą, który sam będąc użytkownikiem, bo przecież stosuję witaminę C z całą rodziną, dzieli się swoją opinią i doświadczeniem.

Postanowiłem więc, że zrobię krótkie podsumowanie, które będzie doskonałym wstępem dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej, jak i dobrym narzędziem dla tych, którzy chcą sobie przypomnieć.

Co to jest witamina C?

Tu zacznę trochę bardziej fachowo – witamina C to chemiczny związek organiczny z grupy nienasyconych alkoholi polisacharydowych. Jest ona niezbędna do funkcjonowania organizmów żywych i w przypadku człowieka, musi być dostarczana z pożywieniem (nie jesteśmy jej w stanie sami wyprodukować). Witamina C jest przeciwutleniaczem i jest też wykorzystywana jako dodatek do żywności. Na temat jej prawo i lewo „skrętności” nie będę się już tutaj rozpisywał, ponieważ chodzi mi przede wszystkim o pokazanie korzyści ze stosowania witaminy C.

Rola witaminy C dla człowieka.

Witamina C jest przeciwutleniaczem, aktywuje wiele naszych enzymów, ułatwia przyswajanie żelaza, wpływa na syntezę niektórych neuroprzekaźników oraz hormonów steroidowych, utrzymuje prawidłowy stan tkanki łącznej poprzez jej istotny wpływ na produkcję kolagenu, wpływa na stan dziąseł i zębów, wzmacnia odporność organizmu, przyspiesza gojenie się ran i łagodzi infekcje.
Znany też jest korzystny wpływ witaminy C na usuwanie metali ciężkich, które są poważnym zagrożeniem dla naszego zdrowia! Więcej o metalach ciężkich i oczyszczaniu z nich – chelatacji – już niebawem będzie na moim blogu.

Cały szereg tych działań typowo fizycznych, powoduje automatycznie poprawę samopoczucia psychicznego, koncentracji i pamięci.

Jak stosować witaminę C

To co tutaj napiszę, to połączenie ogólnej wiedzy i moich własnych doświadczeń. Chciałbym zwrócić uwagę, że ze względu na brak odpowiednich uprawnień, nie zalecam, tylko opisuję sprawdzony przeze mnie sposób przyjmowania witaminy C. Dodam też, że z tego sposobu korzystało już wiele osób 😉

Pomijając stany chorobowe, gdzie należy skontaktować się z „lekarzem lub farmaceutą”, ja z moją rodziną stosujemy 1 do 3 gramów witaminy C dziennie. Oczywiście dawkę to zmieniamy w zależności od samopoczucia, pogody czy diety (po imprezie, na której „pozwoliłem sobie” zjeść więcej, zwiększam dawkę 😊).

Oczywiście wybraną dawkę witaminy C dzielę na równe porcje podając je w odpowiednich odstępach czasowych. Przykładowo, wiedząc, że chcę przyjąć w ciągu dnia 3 gramy witaminy C, przyjmuję 0,5 grama co 2 godziny.

Jako, że nie jestem w jednym artykule, podać złotego środka na wszystkie dolegliwości, konkretne przypadki chętnie omówię osobiście na spotkaniu z Tobą.

Przedawkowanie witaminy C

Pierwszym objawem zbyt dużej ilości witaminy C w organizmie jest biegunka. Organizm po prostu wydala w ten sposób nadmiar witaminy C. Ja i moja rodzina nie mieliśmy takiej sytuacji i nigdy, nawet w czasie intensywnego oczyszczania lub choroby, nie doszliśmy do takiej dawki witaminy C, która spowodowała by biegunkę.

Kilku moich klientów, którzy przyjmowali duże dawki witaminy C, mam tu na myśli 10-15 i więcej gramów na dobę, też zwykle nie mieli tego objawu.

W celu określenie bezpieczeństwa leków powstał indeks terapeutyczny – IT – który jest wynikiem podzielenia dawki toksycznej przez dawkę terapeutyczną. Im wyższy jest ten indeks, tym bezpieczniejszy jest lek, który stosujemy.

Dla osoby o wadze 70 kg, IT dla witaminy C, gdzie dawka terapeutyczne wynosi 1 gram, ma wartość około 350. To oznacza, że 50%-towe prawdopodobieństwo zgonu dla takiej oto osoby wystąpiło by po spożyciu 350 g witaminy C na dobę.

Jaka witamina C jest najlepsza?

Najlepsza witamina C jest naturalna! Zawsze to co naturalne jest dla nas najlepsze.

Zawsze polecam moim klientom tą witaminę C, którą sam stosuję. Dla mnie jest to w tej chwili liposomowa witamina C. Dla dzieci proponuję natomiast połączenie liposomowej witaminy C i D3. Dawki są oczywiście odpowiednio dobrane do masy ciała, wieku i stanu zdrowia.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat witaminy C i moich doświadczeń z jej stosowania, bądź chcesz zakupić witaminę C za moim pośrednictwem, zapraszam do kontaktu ze mną.